Офіційний сайт Чугуївської міської ради, міського голови, виконавчого комітету
До питання №21 додаток до рішення ___ сесії Чугуївської міської ради VІІ скликання
До питання №21  додаток до рішення ___ сесії Чугуївської міської ради VІІ скликання

Поділитися новиною:

До питання №21 додаток до рішення ___ сесії Чугуївської міської ради VІІ скликання

                                                                                                 Додаток

                                                                                                 до рішення____  сесії Чугуївської

                                                                                міської ради VII скликання

                                                                                                 «____» ______ 2016  № ______

 

 

Порядок
запобігання та врегулювання конфлікту інтересів
в Чугуївській міській раді
Харківської області та її виконавчих органах


І. Загальні положення


1. Цей Порядок розроблений на підставі відповідних положень законів України «Про запобігання корупції», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування», для використання в роботі посадовими особами місцевого самоврядування і визначає шляхи врегулювання конфлікту інтересів під час здійснення ними службових чи представницьких обов’язків та повноважень.

2. Терміни, які вживаються в даному порядку:

2.1. Реальний конфлікт інтересів – суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об’єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.

2.2.Потенційний конфлікт інтересів – наявність у особи приватного інтересу у сфері, в якій вона виконує свої службові чи представницькі повноваження, що може вплинути на об’єктивність чи неупередженість прийняття нею рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.

2.3. Приватний інтерес – будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв’язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях.

2.4. Майновий інтерес – інтерес щодо збереження або збільшення обсягу, якості нерухомого та рухомого майна особи чи близьких їй осіб.

2.5. Немайновий інтерес – інтерес, спрямований на задоволення особистих фізичних (біологічних), моральних, культурних, соціальних чи інших нематеріальних потреб.

2.6. Близькі особи – особи, які спільно проживають, пов’язані спільним побутом і мають взаємні права та обов’язки із суб’єктом, на якого поширюється дія цього Порядку (крім осіб, взаємні права та обов’язки яких із суб’єктом не мають характеру сімейних), у тому числі особи, які спільно проживають, але не перебувають у шлюбі, а також - незалежно від зазначених умов - чоловік, дружина, батько, мати, вітчим, мачуха, син, дочка, пасинок, падчерка, рідний брат, рідна сестра, дід, баба, прадід, прабаба, внук, внучка, правнук, правнучка, зять, невістка, тесть, теща, свекор, свекруха, усиновлювач чи усиновлений, опікун чи піклувальник, особа, яка перебуває під опікою або піклуванням згаданого суб’єкта.
2.7. Пряме підпорядкування – відносини прямої організаційної або правової залежності підлеглої особи від її керівника, в тому числі через вирішення (участь у вирішенні) питань прийняття на роботу, звільнення з роботи, застосування заохочень, дисциплінарних стягнень, надання вказівок, доручень тощо, контролю за їх виконанням.

Наявність будь-якого конфлікту інтересів не обов’язково призводить до фактів корупції, однак істотно підвищує ризик вчинення корупційних діянь та є по суті їх передумовою.
Конфлікт інтересів може мати місце не лише тоді, коли зазначена суперечність вже фактично вплинула на об’єктивність або неупередженість прийняття рішень (вчинення або не вчинення дій), а і тоді, коли вона потенційно може вплинути на них.
Конфлікт інтересів має місце й тоді, коли йдеться про суперечність особистого інтересу близької особи посадової особи з її службовими повноваженнями.
Приховування посадовою особою наявного приватного інтересу вже розцінюється як порушення службової дисципліни і потребує вжиття відповідних заходів щодо запобігання корупції.

3. Суб’єктами, на яких поширюється дія даного Порядку є: депутати міської ради, міський голова, члени виконавчого комітету, секретар міської ради, заступники міського голови та інші посадові особи органу місцевого самоврядування.

 

II. Запобігання та врегулювання конфлікту інтересів

1. З метою запобігання конфлікту інтересів посадові особи місцевого самоврядування зобов’язані дотримуватися правил запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, передбачених Законом України «Про запобігання корупції».

2. На виконання цієї вимоги законодавства суб’єкти, на яких поширюється дія даного Порядку зобов’язані:

- вживати заходів щодо недопущення виникнення реального або потенційного конфлікту інтересів;

- у разі виникнення конфлікту інтересів у суб’єктів на яких поширюється дія даного Порядку, такі особи зобов’язані письмово, шляхом написання та подання такої заяви до міської ради на ім’я міського голови повідомити безпосереднього керівника а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли дізнались чи повинні були дізнатися про наявність у них реального чи потенційного конфлікту інтересів. Заява долучається до матеріалів виконавчого комітету чи сесії.

 

 

- не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів;
- вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.
3. Посадові особи місцевого самоврядування не можуть прямо чи опосередковано спонукати у будь-який спосіб підлеглих до прийняття рішень, вчинення дій або бездіяльності всупереч закону на користь своїх приватних інтересів або приватних інтересів третіх осіб.

4. Міський голова  або безпосередній керівник, до повноважень якого належить ініціювання звільнення з посади протягом двох робочих днів після отримання повідомлення про наявність у підлеглої йому особи реального чи потенційного конфлікту інтересів приймає рішення щодо врегулювання конфлікту інтересів, про що повідомляє  відповідальну особу.

5.Міський голова або безпосередній керівник, до повноважень якого належить ініціювання звільнення з посади якому стало відомо про конфлікт інтересів особи, зобов’язаний вжити передбачені Законом України «Про запобігання корупції» заходи для запобігання та врегулювання конфлікту інтересів такої особи.

6. У разі існування в особи сумнівів щодо наявності конфлікту інтересів така особа зобов’язана звернутися за роз’ясненнями до постійної комісії з питань місцевого самоврядування та депутатської діяльності, комісії з правових питань, правопорядку, інформаційної та регуляторної політики та Національного агентства з питань запобігання корупції. У разі якщо особа не отримала підтвердження про відсутність конфлікту інтересів, вона діє відповідно до вимог, передбачених Законом України «Про запобігання корупції» та цього Порядку.

7. Якщо особа отримала підтвердження про відсутність конфлікту інтересів, вона звільняється від відповідальності.

8. Якщо посадовій особі стало відомо про наявність конфлікту інтересів у інших посадових осіб місцевого самоврядування, даній особі необхідно повідомити про це безпосереднього керівника а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, шляхом написання та подання такої заяви до міської ради на ім’я міського голови із зазначенням обставин, при яких вона дізналась про наявність конфлікту інтересів.
 

III. Порядок повідомлень про можливість виникнення конфлікту інтересів.

1. У разі виникнення реального чи потенційного конфлікту інтересів у посадової особи місцевого самоврядування, яка входить до складу колегіального органу (комітету, комісії, колегії тощо), вона не має права брати участь у прийнятті рішення цим органом.
2. Про конфлікт інтересів такої особи може заявити будь-який інший член відповідного колегіального органу або учасник засідання, якого безпосередньо стосується питання, що розглядається. Заява про конфлікт інтересів члена колегіального органу заноситься в протокол засідання колегіального органу.

3. У разі якщо неучасть посадової особи місцевого самоврядування, яка входить до складу колегіального органу, у прийнятті рішень цим органом призведе до втрати правомочності цього органу, участь такої особи у прийнятті рішень має здійснюватися під зовнішнім контролем. Рішення про здійснення зовнішнього контролю приймається відповідним колегіальним органом.

4. Безпосередній керівник або колегіальний орган повинен після прийняття рішення, протягом двох робочих днів повідомити міського голову ради про прийняте ним рішення щодо врегулювання конфлікту інтересів.

IV.Заходи зовнішнього та самостійного врегулювання конфлікту інтересів

1. Зовнішнє врегулювання конфлікту інтересів здійснюється шляхом:

- усунення особи від виконання завдання, вчинення дій, прийняття рішення чи участі в його прийнятті в умовах реального чи потенційного конфлікту інтересів;

- застосування зовнішнього контролю за виконанням посадовою особою відповідного завдання, вчиненням нею певних дій чи прийняття рішень;

- обмеження доступу посадової особи до певної інформації;

- перегляду обсягу службових повноважень особи;

- переведення особи на іншу посаду;

- звільнення особи.

2. Усунення посадової особи місцевого самоврядування від виконання завдання, вчинення дій, прийняття рішення чи участі в його прийнятті в умовах реального чи потенційного конфлікту інтересів здійснюється за рішенням міського голови у випадках, якщо конфлікт інтересів не має постійного характеру та за умови можливості залучення до прийняття такого рішення або вчинення відповідних дій інших працівників відповідного органу.

3. Обмеження доступу посадової особи місцевого самоврядування до певної інформації здійснюється за рішенням міського голови, у випадку, якщо конфлікт інтересів пов’язаний з таким доступом та має постійний характер, а також за можливості продовження належного виконання особою повноважень на посаді за умови такого обмеження і можливості доручення роботи з відповідною інформацією іншому працівнику виконавчого органу міської ради.

4. Перегляд обсягу службових повноважень посадової особи місцевого самоврядування здійснюється за рішенням міського голови, у разі, якщо конфлікт інтересів у її діяльності має постійний характер, пов’язаний з конкретним повноваженням особи, а також за можливості продовження належного виконання нею службових завдань у разі такого перегляду і можливості наділення відповідними повноваженнями іншого працівника.
5. Службові повноваження здійснюються посадовою особою місцевого самоврядування під зовнішнім контролем у разі, якщо усунення особи від виконання завдання, вчинення дій, прийняття рішення чи участі в його прийнятті в умовах реального чи потенційного конфлікту інтересів, обмеження її доступу до інформації чи перегляд її повноважень є неможливим та відсутні підстави для її переведення на іншу посаду або звільнення.
6. Зовнішній контроль здійснюється в таких формах:

- перевірка працівником, визначеним міським головою, стану та результатів виконання особою завдання, вчинення нею дій, перевірка змісту рішень чи проектів рішень, що приймаються або розробляються особою або відповідним колегіальним органом з питань, пов’язаних із предметом конфлікту інтересів;

- виконання особою завдання, вчинення нею дій, розгляд справ, підготовка та прийняття нею рішень у присутності визначеного міським головою працівника.

7. У рішенні про здійснення зовнішнього контролю визначаються форма контролю, уповноважений на проведення контролю працівник, а також обов’язки особи у зв’язку із застосуванням зовнішнього контролю за виконанням нею відповідного завдання, вчиненням нею дій чи прийняття рішень.

8. Посадова особа місцевого самоврядування, секретар або депутат міської ради не пізніше наступного робочого дня з дня прийняття рішення про застосування зовнішнього контролю ознайомлюється з таким рішенням.

9. Якщо конфлікт інтересів виникає у зв'язку з діяльністю особи у складі колегіального органу, рішення про запровадження контролю над такою особою надсилається усім членам колегіального органу.

10. Заходи щодо здійснення контролю мають проводитись оперативно, оскільки прийняття рішень чи вчинення дій стосується зовнішніх правовідносин, тобто з фізичними чи юридичними особами.

11. Переведення посадової особи місцевого самоврядування на іншу посаду у зв’язку з наявністю реального чи потенційного конфлікту інтересів здійснюється за рішенням міського голови у разі, якщо конфлікт інтересів у її діяльності має постійний характер і не може бути врегульований шляхом усунення такої особи від виконання завдання, вчинення дій, прийняття рішення чи участі в його прийнятті, обмеження її доступу до інформації, перегляду її повноважень та функцій, позбавлення приватного інтересу та за наявності вакантної посади, яка за своїми характеристиками відповідає особистим та професійним якостям особи.

12. Переведення на іншу посаду може здійснюватися лише за згодою посадової особи місцевого самоврядування.

13. Звільнення посадової особи місцевого самоврядування з займаної посади у зв’язку з наявністю конфлікту інтересів здійснюється у разі, якщо реальний чи потенційний конфлікт інтересів у її діяльності має постійний характер і не може бути врегульований в інший спосіб, в тому числі через відсутність її згоди на переведення або на позбавлення приватного інтересу.

14. Самостійне врегулювання конфлікту інтересів:

Депутати, посадові особи місцевого самоврядування, міський голова ради, у яких наявний реальний чи потенційний конфлікт інтересів, можуть самостійно вжити заходів щодо його врегулювання шляхом позбавлення відповідного приватного інтересу з наданням підтверджуючих документів безпосередньому керівнику або керівнику органу, до повноважень якого належить звільнення/ініціювання звільнення з посади.
15. Позбавлення приватного інтересу має виключати будь-яку можливість його приховування.

 

V.Порядок врегулювання конфлікту інтересів, у разі його виникнення, в діяльності депутатів, членів виконавчого комітету, міського голови Чугуївської міської ради


1.Врегулювання конфлікту інтересів відповідно до Закону України «Про запобігання корупції»: міський голова, секретар, депутат ради бере участь у розгляді, підготовці та прийнятті рішень відповідною радою за умови самостійного публічного оголошення про це під час засідання ради, на якому розглядається відповідне питання.

2.Здійснення контролю за дотриманням цих вимог, надання зазначеним у ній особам консультацій та роз’яснень щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, поводження з майном, що може бути неправомірною вигодою та подарунками, покладається на постійну комісію з питань місцевого самоврядування та депутатської діяльності та комісію з правових питань, правопорядку, інформаційної та регуляторної політики.

3. У разі існування в міського голови, секретаря, депутата ради сумнівів щодо наявності в них конфлікту інтересів такі особи зобов’язані письмово звернутися за роз’ясненнями до постійної комісії з питань місцевого самоврядування та депутатської діяльності, комісії з правових питань, правопорядку, інформаційної та регуляторної політики або Національного Агенства з питань запобігання корупції.

У разі якщо особа не отримала підтвердження про відсутність конфлікту інтересів, вона діє відповідно п.4 Розділу V Положення. Якщо посадова особа отримала письмове підтвердження про відсутність конфлікту інтересів, вона звільняється від відповідальності.

4. Правила врегулювання конфлікту інтересів в діяльності депутата міської ради, секретаря міської ради, міського голови, визначаються законами, які регулюють статус відповідних осіб та засади організації відповідних органів. В разі винесення на розгляд сесії міської ради питання, яке викликає/може викликати у міського голови, секретаря міської ради, депутата міської ради наявність приватного інтересу у сфері, в якій вони виконують свої службові чи представницькі повноваження, що може вплинути на об’єктивність чи неупередженість прийняття ними рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень (потенційний конфлікт інтересів) чи суперечність між їх приватними інтересами та їх службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об’єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень (реальний конфлікт інтересів), вони зобов’язані повідомити про ймовірність виникнення в них потенційного чи реального конфлікту інтересів.

Депутат, секретар міської ради, міський голова самостійно публічно оголошує або надає повідомлення в письмовому вигляді про це під час засідання ради на якому розглядається відповідне питання, також ним оголошується відмова від участі у голосуванні з даного питання, про що секретарем сесії заноситься в протокол засідання:" не голосували" - кількість чоловік і прізвища. Оголошення має слідуючий зміст: Відповідно ст. 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст.35 Закону України «Про запобігання корупції» повідомляю, що при розгляді питання «____________________________________» виникає конфлікт інтересів. Врегулювання конфлікту буду здійснювати шляхом неучасті у голосуванні. Про конфлікт інтересів такої особи може заявити будь-який інший член відповідного колегіального органу або учасник засідання, якого безпосередньо стосується питання, що розглядається. Заява про конфлікт інтересів члена колегіального органу заноситься в протокол засідання колегіального органу. У разі виникнення реального чи потенційного конфлікту інтересів міського голови, секретаря міської ради, депутата міської ради, прирівняної до неї особи, яка входить до складу колегіального органу (комітету, комісії, колегії тощо), вона не має права брати участь у прийнятті рішення цим органом. У разі якщо неучасть міського голови, секретаря міської ради, депутата міської ради, прирівняної до неї особи, яка входить до складу колегіального органу, у прийнятті рішень цим органом призведе до втрати правомочності цього органу, участь такої особи у прийнятті рішень має здійснюватися під зовнішнім контролем. Рішення про здійснення зовнішнього контролю приймається міською радою. Пропозиції щодо форми та способу здійснення зовнішнього контролю надаються постійну депутатську комісію міської ради з питань місцевого самоврядування та депутатської діяльності. Неоголошення про наявний конфлікт інтересів перед голосуванням при прийнятті рішення ради є підставою для зупинення міським головою зазначеного рішення міської ради.

У разі наявності реального чи потенційного конфлікту інтересів у депутата міської ради, секретаря, міського голови під час розгляду проекту рішення на пленарному засіданні Чугуївської міської ради, міський голова, депутат чи секретар перед тим, як головуючий поставить на голосування проект рішення, в якому міститься особистий інтерес, зобов’язаний попередити присутніх на засіданні депутатів про наявність конфлікту інтересів. Депутат або секретар міської ради зобов'язаний відмовитись від участі у голосуванні.

3. У випадку внесення на розгляд сесії Чугуївської міської ради питання на пленарному засіданні (з голосу), депутат міської ради, який вбачає в даному рішенні чи пункті рішення присутність особистого інтересу, зобов’язаний попередити про це всіх присутніх на засіданні сесії та не приймати участі у голосуванні по даному питанню.

4. Дана заява обов’язково вноситься до протоколу засідання сесії міської ради.
5. При розгляді проектів рішень у постійних комісіях міської ради депутат утримується від участі у голосуванні при розгляді проекту рішення ради, в якому міститься його особистий інтерес, про що робиться запис у висновку з даного питання.

6. Під час розгляду проекту рішення на засіданні виконавчого комітету Чугуївської міської ради перед тим, як головуючий на такому засіданні поставить на голосування проект рішення, в якому міститься особистий інтерес члена виконавчого комітету чи міського голови, член виконавчого комітету чи міський голова зобов’язаний попередити присутніх на засіданні про наявність у нього конфлікту інтересів. Член виконавчого комітету зобов’язаний відмовитись від участі у голосуванні.

7.У випадку внесення будь-якого питання, яке не включено до порядку денного засідання виконавчого комітету, будь-хто із членів виконавчого комітету, хто вбачає у ньому особистий інтерес, зобов’язаний одразу ж повідомити присутніх про це та не брати участь в голосуванні по даному питанню.

8. Дана заява обов’язково вноситься до протоколу засідання виконавчого комітету.
9. У разі якщо неучасть міського голови, секретаря чи депутатів міської ради у прийнятті рішень цим органом призведе до втрати правомочності цього органу, участь такої особи у прийнятті рішень має здійснюватися під зовнішнім контролем. Рішення про здійснення зовнішнього контролю приймається відповідним колегіальним органом.

10. Особи уповноважені на ведення протоколів сесії міської ради та засідання виконавчого комітету зобов’язані протягом одного дня з часу оформлення протоколу надавати витяг з протоколу, в якому було зафіксовано заяву про конфлікт інтересів на загальний відділ виконавчого комітету ради.

 

 

 

Web-адреса: chuguev-rada.gov.ua/news/id/385 | Переглядів: 354Дата публікації: 07:22 21.07.2016
Адміністративні послуги
Веб-камери Чугуєва
Публічне обговорення
Електронні петиції
Міська рада на facebook
Статистика голосувань
Анонс подій
13.12.2017
13:30 - Заняття в Університеті ІІІ віку: - факультет «Краєзнавство» Заняття в Університеті ІІІ віку: - факультет «Краєзнавство» Організатор:Нежид Н.С. Сємілєтова Т.В. Час проведення:13.12.2017 13:30 Місце проведення:Приміщення територіального центру
16:00 - Пряма лінія телефонного зв’язку заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Апостола О.І. Пряма лінія телефонного зв’язку заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Апостола О.І. Організатор:Апостол О.І. Шляхта С.О. Час проведення:13.12.2017 16:00 Місце проведення:Каб № 11 викон. коміт
14.12.2017
день - Конкурс на заміщення вакантної посади головного спеціаліста відділу адміністративної та кадрової роботи управління соціального захисту населення Чугуївської міської ради Конкурс на заміщення вакантної посади головного спеціаліста відділу адміністративної та кадрової роботи управління соціального захисту населення Чугуївської міської ради Організатор:МакаренкоЛ.П. Баришева Н.В. Час проведення:14.12.2017 (протягом дня) Місце проведення:Каб № 8 викон. коміт
день - Святковий концерт, присвячений Дню вшанування ліквідаторів наслідків аварії на ЧАЕС Святковий концерт, присвячений Дню вшанування ліквідаторів наслідків аварії на ЧАЕС Організатор:Вінник Т.С. Ващук Я.А. Час проведення:14.12.2017 (протягом дня) Місце проведення:КЦ "Имидж", вул. Кожедуба 24
09:30 - Покладання квітів з нагоди Дня вшанування учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС Покладання квітів з нагоди Дня вшанування учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС Організатор:МакаренкоЛ.П. Сосницька Ю.А. Час проведення:14.12.2017 09:30 Місце проведення:Сквер Захисників Вітчизни
14:00 - І етап Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України (наукові відділення: наук про Землю, історії, філософії та суспільствознавства) І етап Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України (наукові відділення: наук про Землю, історії, філософії та суспільствознавства) Організатор:Вінник Т.С. Проценко М.В Час проведення:14.12.2017 14:00 Місце проведення:ЦТК
14:00 - Заняття в Університеті ІІІ віку: - факультет «Основи комп’ютерної грамотності». Заняття в Університеті ІІІ віку: - факультет «Основи комп’ютерної грамотності». Організатор:Нежид Н.С. Сємілєтова Т.В. Час проведення:14.12.2017 14:00 Місце проведення:Приміщення територіального центру
15.12.2017
14:00 - Відкриття персональної виставки живопису Кравченко Ірини, учасниці XVІІІ Міжнародного репінського пленеру «Зимовий сад» (м. Вінниця) Відкриття персональної виставки живопису Кравченко Ірини, учасниці XVІІІ Міжнародного репінського пленеру «Зимовий сад» (м. Вінниця) Організатор:Вінник Т.С. Ващук Я.А. Час проведення:15.12.2017 14:00 Місце проведення:КУ «КЦ «Імідж», виставкова зала
16:00 - Новорічний концерт творчих колективів Чугуївської дитячої музичної школи «Музичне конфеті» (вхід вільний) Новорічний концерт творчих колективів Чугуївської дитячої музичної школи «Музичне конфеті» (вхід вільний) Організатор:Маміна Т.І. Ващук Я.А. Час проведення:15.12.2017 16:00 Місце проведення:КУ «КЦ «Імідж»
Докладніше
Пошук
Посилання
Версія для слабо- зорих